Olle Frisk 12 år; ungar som honom borde det finnas fler av <3

Blev nästan lite rörd när jag läste den här artikeln om tolvåriga Olle som råkade köra in i ett björnide och bli attackerad av björnhonan, som tydligen inte var så morgonpigg efter att ha blivit väckt av en människounge, men istället för att vara en stereotypisk, bortskämd gnällspik och begär att få björnens lever på ett silverfat, så har han istället medlidande för björnhonans ungar som blev lämnade ensam då honan gick för att lägga sig och sova någon annanstans, och vill INTE att björnen skjuts: http://www.aftonbladet.se/nyheter/article12798422.ab
"Jag gör ingen skillnad på människor och djur. Björnungarna är två och jag är ensam. Så det finns dubbel anledning att tänka på dem först", "Jag har blivit omhändertagen på ett bra sätt. Se till att ta hand om björnungarna lika fint – och det snabbt. De klarar sig inte länge till utan mammans mjölk.", "Att inte rädda dem är djurplågeri"
He's wise beyond his years! Sånna ungar borde det finnas fler av <3!!

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article12798422.ab

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0