Chirp, chirp, chirp, chirp-...

Tjo igen!
Nej, jag har inte varit sådär jättektiv dom senaste dagarna; har legat hemma o varit sjuk och tro mig ni vill INTE veta några detaljer >_>...
Fast idag har faktiskt något rätt coolt hänt: jag misstänker att min lille gris Spike e en smyg-chirpare :D!
"Chirp" e ett ganska ovanligt läte som bara ett fåtal marsvin gör, helt random :O! Eftersom det e så sällsynt så har man inte klurat ut varför dom gör så, men det e rätt söta när dom gör det :3... Dom sitter och låter som typ, kanariefåglar elr ngt liknande, fast mycket gällare.
Idag var vi ute på promenad med Anni, HELA familjen (underbart att bli tvingad ut i isiga/slafsiga fontinskogen när man mår piss, elr hur >_>?) och jag skyndade mig hem så jag kom hem lite tidigare än dom andra. Och när jag kommer innanför dörren så låter det precis som om det sitter en liten fågel inne hos killgrisarna, men när jag går in i rummet så tystnar det och jag bara skymtar Spike som flyr in i huset, faster than the camera can focus!
Visserligen kan det ju ha varit Bompa som lät, men Spike är huvudmisstänkt eftersom han var ute (Bompa låg nog o degade inne i huset, för han lät inte alltför nöjd när hans minderåriga rumskompis störde honom x'D).
Va coolt det vore om han vore en chirpare :3! Fast detta var tydligen den första gången någon har hört honom, eftersom jag frågade Åsa o Pappa för en stund sen men dom har aldrig hört ens hört talas om "chirp" förut o.O... Så han kanske e en liten blyg "smyg-chirpare" ;), bara chirpar när ingen är i närheten x'D...

Lilla Spike från "sin bästa sida" x3 (Bompa var inte lika förtjust i kameror på den tiden fotot togs, så han sitter inne i huset och ger kameran onda ögat >:) )

minigrisen :D

Chirpande marsvin (blev rätt paff när jag blev välkommen av det ljudet x'D)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0