"This song is a bitchslap of truth" (/MissMichaelMyers @ Youtube)

Tjo, minns ni för ett par inlägg sedan när jag kom att tänka lite på religion? Själv är jag ju lite av en atheist, tror inte på gud over huvud taget.
Så jag hittade en låt på youtube som är gjord av Voltaire, ett band som gör bland dom bästa låtarna jag hört (förutom Linkin Park och Nickleback då ;D), och handlar om hur människor egentligen... Okej, ja e urdålig på att förklara o sånt, men människor hävdar ju att dom vet vad "gud tycker" (t.ex "all black people is obsolete farm equipment) och använder det som en ursäkt för att... Ja, bete sig som skit! Och skyller på djävulen för sina egna svagheter o.O...

Anyway, här är den, "Voltaire - God thinks":


Håller med MissMichaelMyers därborta på youtube: "This song is a bitchslap of truth!"


Nu när jag ändå har tid (har nästan 2 timmar innan nästa lektion börjar :'D!) så tänkte jag försöka förklara min tro och världsbild x'D (Jag försäkrar er: jag E inte galen... Tror jag o.O).
Det finns flera olika demensioner, massor av planeter med liv på, vi råkar bara befinna oss i en del av våran demension med extremt lite liv ^^" (Våran demension e inte så sprallig av sig C:...). Demensioner e det som vi säger är universum, det finns flera stycken och dom e ENORMA! Kolla bara på våran o.O, praktiskt taget oändlig (men jag tror att vi befinner oss som i en liten boll, så åker vi rätt fram så kommer vi tillslut tillbaka dit vi kom ifrån), man kan nå andra demensioner genom dessa "svarta hål", det finns minst en för varje demension, fast det kan finnas typ flera hundra som t.ex går hit ^^.
Demoner, som har blivit förklarade på praktiskt taget samma sätt i olika religioner, är egentligen varelser från andra demensioner. Det är inte helt omöjligt att dom egentligen är mycket mer utvecklade än människor och har kommit på ett sätt att ta sig runt i världsalltet. Anledningen till att vi alltid har beskrivit utomjordingar och demoner som onda varelser, som t.ex i filmer, är egentligen för att vi är rädda för det vi inte känner till. Några grottmålningar, teckningar och skrifter som är flera tusen år gamla innehåller figurer som enklast kan beskrivas som utomjordingar, kanske är dom från våran eller en annan demension? Varje demension är unik, en paralell demension (en som är exakt som våran) låter rätt orimlig :/...
Naturen bestämmer helt över varje planets invånare och utseende osv. Och en extra mycket utvecklad djurart utses till planetens övervakare, det förklarar människan. Fast personligen tycker jag att Jorden gjorde ett ganska dåligt val... Och om inte en asteroid hade brötat rätt ner i Jordens yta och utplånat dom sista (och egentligen ganska medfarna och ynkliga) dinosaurierna, så hade det säkert varit typ velociraptorerna som hade gått runt på samma sätt som människorna gör idag.
Allting, ALLTING, har en själ (utom stenar, metaller, vatten osv, "dött materia"). Inklusive typ, datorer, mobiler, bilar osv. Lixom, har ni inte märkt att vissa bilar är mer svårstartade än andra på kalla vintermornar? Vissa blir liksom helt bara "Nooooo! Det e kaaaallt! Tänker INTE starta :<!!" medan vissa e "YAAAAY! ÄNTLIGEN får jag röra på mig :D!!", trots att dom kan vara exakt samma modell, samma årtal till och med samma försäljare.
Datorer e ju det ju samma med!
Det finns ingen gud, skapare eller "gudomlighet" what so ever. Man återföds efter att man dött, då ens "jag, själen, går ut ur en kropp och in i en annan. Fast dock så kan det hända att själen inte kan komma in i en ny kropp av sig själv eller inte vill, utan blir fast utan en kropp och går runt på ytan. Ta-dah! Ett spöke!
Eller så kan det hända att själen, i sin förvirrning, går in i en kropp som redan har en själ och konflikter uppstår. Ta-dah! Någon som har blivit besatt av en "demon"!
Eller så kan en själ bli rädd och istället för att leta upp en nyfödd kropp så kan den förfölja en annan själ som redan har en kropp, vilket får själen med kropp att känna sig hotad så kan den, som egentligen kanske inte är dess avsikt, börja dra energi ur sin kropp. Vilket gör så att den får för sig att stalker-själen är den som suger kraft. Ta-dah, det e ngn som är förföljd av en demon/ett spöke!
Osv.
Men aja, har en hel del att berätta, men det orkar jag inte nu x'D! Får fortsätta ngn annan gång ^^ (om ni vill o.O)... Men ni har väl ett grepp om min världsbild nu iaf elr o.O"?
...
Anyway, vi hörs <3!
Baai!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0