SUDDENLY! Religion...

Yo! Whaddup??
Själv har jag ÄNTLIGEN blivit klar med cosplay-dräkten, har nyss kommit hem och ska försöka leta rätt på spelet "Amnesia, the dark descent" :3, its so freaky i need it >:D!
...
Det e väl hinduerna som anser att man återföds gång på gång o.O? Har för mig att det är dom säger att livet egentligen bara är ett enda långt lidande och för att få stopp på lidandet måste man nå Nirvana (...nej, jag menar inte bandet x'D), och varje hindus dröm är att nå Nirvana och slippa bli återfödd igen. Och jag kan säga såhär:
Jag förstår dom!
Srsly, jag är bannemej den enda ungdomen över femton som inte får en del av sitt barnbidrag, bara för att jag går på en skola som kostar 4k i MÅNADEN! Jag vill ju inte ens gå i mer skola ffs :S!!
Måste ha gjort något riktigt elakt i mitt förra liv eftersom jag blev född och uppvuxen i Sveriges fattigaste  flerbarnsfamilj >_<...
Kan slå vad om att mina barnbidragspengar används till Elsas tae kwon do träning >_<...
Plötsligt blev jag hinduist...
...
Aja, byter samtalsämne innan jag blir helt emo o_O!
Det e en sak jag inte fattar o.O, har ni hört om den där amerikanska prästen som hävdar att gud hatar Sverige och kommer typ att utplåna hela landet?? Förlåt, men jag satt och asgarva hela filmen x'D!!
Kunde inte göra annat än att tycka synd om snubben, läste även att hans familj var den mest hatade i hela Amerika x'D.
Själv är jag... inte ateist riktigt, men jag tror inte på några gudar elr ngt sådant o.O, tror på lite andra saker ^^. Jag är inte emot någon religion, jag respekterar folks åsikter och deras tro och ifrågasätter den inte, men den här snubben asså: wtf o.O?? Jag satt och asgarvade när han satt där och predikade om vilka stora syndare alla svenskar är och dom förtjänar alla att dö och gud (Morgan Freeman?) kommer att utplåna landet från jordens yta osv yadda yadda yadda x'D. Allt, bara för att en svensk präst åkte i finkan x'D!
Har faktiskt lust att skicka ett mejl till honom där jag berättar för honom att i sverige finns det typ 9-10 milj människor (och alla är tydligen syndare), medans i Amerika finns 350 milj, där mer hälften är sånna som han referar som syndare, dvs typ mer än tio gånger så många som Sveriges invånare, vilket gör Amerika till landet med mest syndare, dvs hans hemland x'D! How will u handle that, my dear friend?
Lol, vissa överreligiösa förstår jag mig bara inte på o.O... Men orkar inte bry mig heller x'D!
Fast om jag ska vara ärlig, så har jag inte lika mycket tålamod för kristna som för andra -.-, Åsas, min nuvarande plastmamma, föräldrar är superkristna o_o! Dom har kors i alla hörn i sitt hus och varje gång vi äter med dom så blir vi tvingade att läsa bordsbön, jag är nästan lite allergisk mot kristna nu >_<...

Vete tusan om det jag tror på räknas som en egen religion o.O, för efter att jag har gjort lite research så har jag konstaterat att min "tro" är en mix av olika religioner, speciellt de flesta naturfolks tro o.O.
Den e väldigt komplicerad... Får förklara ngn annan dag x'D, men nu måste jag sticka ^^!
Thanx 4 stayin with mee :D! Bai <3


Btw, om ni inte har sett den amerikanska prästen Fred Phelps så är videon här:

http://www.youtube.com/watch?v=msOJm4GqVI8

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0