Blerf...

Okej, nu har jag extremt tråkigt o_o...
Btw, hur ofta snackar man om kärlek på svenskan o.O?? Och vad har det med ämnet att göra?? Liksom, wtf x'D?
Eller nvm...
...
Apropå språk, så håller jag på att lära mig snacka klingon x'D, bara för att ha ngt att fördriva tiden med x'D.
Har redan lärt mig en hel del :3... Men shiet va komplicerat det e o_o"! Liksom, deras alfabet går såhär: a, b, ch, D, e, gh, H, I, j, l, m, n, ng, o, p, q, Q, r, S, t, tlh, u, v, w, y, ' (obs, notera att vissa bokstäver är och förblir stora)
Vissa bokstäver uttalas hur fult som helst och bokstaven tlh (ch, gh, ng, tlh och ' är egna bokstäver!) är egentligen bara ett typ väsande ljud som du får fram genom att "To learn how to say this Klingon sound, first say l, then keep your tongue in the same position and exhale. Now repeat this, but let the air build up pressure behind your tongue before releasing it. The resulting sound should be voiceless, and you should be able to feel the air escape quite forcefully on both sides of your tongue."... Det tog en stund innan jag fattade hur man fick fram ljudet ^^"...
Och jag som tyckte att franska var knepigt o_o... Hjälp o_o"...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0