American Curl <3

Hääj mina typ, tre läsare x'D!
Idag på en lektion som kallas för "sällskapsdjur", fick vi en uppgift, en enligt mig PERFEKT uppgift :D: Vi skulle skriva en uppsats om att köpa katt (asså, vi skulle köpa en katt och då får vi välja en ras som passar en, med tanke på beteende, självständig elr inte orsv), och då kom jag direkt att tänka på en ras som jag ALLTID velat ha, den rasen heter "American Curl" <3.
Till skillnad från vanliga katter så har den här kattrasen bakåtrullade öron, ser väldigt roliga ut x'D. Men dom verkar vara perfekta kattrasen för mig <3; busiga, nyfikna, sällskapliga och pratglada, fast ändå rätt självständiga. JACKPOT :D!
Semilånghåriga curls är finast <3, funderar på att allvarligt skaffa en sådan i framtiden, eller kanske två :3?
En american curl och en devon rex hade varit kul att ha :D, devons har typ ultrakort och ibland krullig päls och enorma öron och ögon, hur söta som helst <3! Devons har jag hört också e busiga och sällskapliga av sig, så jag tror en sådan också hade passat rätt bra :3.
Omg, jag älskar katter <3... Har en känsla av att jag kommer att bli en framtida "crazy cat lady", allvarligt! Kommer typ ha 28 katter om 60 år elr ngt x'D, lol!

Däremot finns det två kattraser jag är extremt emot: perser och munchkin...
Visst, perserkatter är jättegoa katter, keliga och mysiga. Men dom stackarna kan ju knappt andas :O! Deras nosparti är så himla förvridet! Perserkatter är väldigt sönderavlade, kolla bara hur dom såg ut för typ 30 år sedan! Då var dom ju jättefina :(! Tack och lov så finns det faktiskt några normala perser kvar...
Och munchkin ska jag ju knappt snacka om! Deras ras är egentligen är kraftig mutation, deras ben är helt förkrympa! Deras kroppar är lika stora som vanliga katter, men deras ben är typ hälften så korta! Vilket får dom att se ut som vandrande korvar! American curl är egentligen också en muterad ras, men inte lika kraftig som munchkin. Curls kan ju liksom röra på öronen som vilken normal katt som helst, men när en munchkin går ser det ju bara sorgligt ut... Dom vaggar som pingviner och kan inte hoppa lika högt :(... Fast för att ha så korta ben rör dom sig  egentligen relativt obehindrat, dom kan ju springa och sånt liksom, men det ser ju bara sorgligt ut :(...


Men än så länge så har jag min lilla älsklingsbubbe <3, en snart tolvårig birmakille <3
 min lilla pälskling Persson <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0